Kiedy warto odwiedzić gabinet podologiczny?

Stopy są bardzo ważnym elementem naszego ciała. Warto zwracać uwagę na alarmujące sygnały, które mogą wysyłać. Jeśli czujesz ból albo widzisz zmiany na skórze stóp, koniecznie odwiedź gabinet podologiczny. Nie warto czekać, aż zmiany na skórze się rozprzestrzenią, albo staną się na tyle uciążliwe, że będą utrudniać chodzenie. W gabinecie podologicznym wszystkie zmiany zostaną zdiagnozowane i będzie można zacząć leczenie.

Choroby stóp, którymi zajmuje się podolog

Jedną z dolegliwości, które mogą wystąpić na skórze stóp, jest stopa cukrzycowa. Dolegliwość ta dotyczy osób chorych na cukrzycę. Dolegliwość ta jest bardzo poważna i niezauważona odpowiednio szybko może narazić pacjenta na powikłania.

Chorobą, która dość często występuje na skórze stóp, jest grzybica. Grzybica może dotykać skóry i paznokci. Nieleczona może się mocno rozprzestrzenić. Osoba, u której wystąpi zakażenie, odczuwa świąd. Na skórze mogą pojawić się plamy, z kolei paznokieć zmienia kolor na szary.

Kolejną dolegliwością stóp, którą leczy się u podologa, są brodawki spowodowane wniknięciem do organizmu wirusa HPV. Nieleczone podobnie jak grzybica w szybkim tempie mogą się roznieść na zdrową skórę.

Dolegliwości skórne leczone przez podologa

Poza zmianami skórnymi wywołanymi przez choroby podolog zajmuje się także dolegliwościami spowodowanymi uszkodzeniami mechanicznymi i nieprawidłową pielęgnacją.

Jednym z takich problemów jest pękająca skóra pięt. Skóra w tym miejscu jest bardzo gruba i podatna na wysuszenie, co może prowadzić do pękania.

Innym schorzeniem są wrastające paznokcie. Problem ten może być spowodowany zbyt krótkim lub zaokrąglonym obcinaniem płytki paznokcia oraz noszeniem zbyt ciasnego obuwia. Dolegliwość ta jest bardzo bolesna. Podolog może również zrekonstruować paznokieć, który odpadł w wyniku urazu. Paznokieć odrasta wiele miesięcy, więc warto to zrobić ze względów estetycznych.

Do podologa warto się udać także w przypadku wystąpienia odcisków i modzeli. Samodzielne próby usunięcia ich mogą być skazane na niepowodzenie i prowadzić do uszkodzenia skóry stóp.